Thursday, April 7, 2011

PERTANDINGAN BOLA BALING SISWI MAC 2011

“Badan Sihat, Minda Cerdas, Rohniah Digilap ” merupakan tema bagi pertandingan Bola Baling Siswi yang telah dianjurkan oleh PEMBINA KEDAH dengan kerjasama Kolokium Pusat Islam(KPI) UUM pada 4 Mac yang lalu di Padang Bola Baling, Pusat Sukan dan Rekreasi, Universiti Utara Malaysia . Pertandingan ini disertai oleh 28 orang termasuk urusetia dan perlawanan diadakan di antara 3 buah kumpulan secara liga.



Pertandingan seperti ini dapat melahirkan para remaja yang sihat dan cerdas. Dengan lahirnya Mahasiswi yang sihat dan cerdas dapat membantu pembangunan modal insan bagi peserta yang terlibat . Hal ini bersesuaian dengan objektif program iaitu melahirkan mahasiswi yang aktif dan sihat dari segi rohani, jasmani dan intelek serta mengeratkan hubungan kerjasama dan silaturahim di antara golongan mahasiswi.



Aktiviti ini dapat mengisi masa lapang mahasiswi pada hujung minggu dan seterusnya mengelakkan mereka terlibat ke dalam kancah masalah sosial yang kian meningkat sejak akhir-akhir ini. Ummu Sakinah yang menyertai program ini berkata, program yang dijalankan ini walaupun agak bersahaja dan santai tetapi banyak manfaat yang dapat diperolehi terutamanya dalam mempereratkan silaturahim di antara para peserta dan berharap program seperti ini dapat dijalankan lagi.

Program ini diakhiri dengan majlis penutup dan penyampaian hadiah kepada para pemenang. Kami dari pihak urusetia mengucapkan terima kasih kepada para peserta dan mereka yang terlibat dalam menjayakan pertandingan ini.

“Badan Sihat, Minda Cerdas, Rohaniah Digilap ”

0 comments:

Post a Comment