Thursday, April 7, 2011

SEHARI DI UUM

“SUBHANALLAH, cantiknya ciptaan Allah” itulah kata-kata para peserta program SEHARI DI UUM yang diadakan pada 1 April yang lalu di sekitar UUM. Program SEHARI DI UUM merupakan program anjuran PEMBINA KEDAH untuk para pelajar Matrikulasi Kedah. Program ini dimeriahkan dengan kehadiran 23 orang pelajar dari Matrikulasi dan 18 UUM serta urusetia.
Program seperti ini dapat mendedahkan kepada adik-adik matrikulasi tentang cara hidup di IPT dan dapat menolong mereka untuk membuat persediaan sebelum masuk ke IPT. Objektif program ini adalah seperti berikut:
1. Mendedahkan kehidupan di Universiti.
2. Membina ukhwah di kalangan peserta dari KMK dan UUM
3. Mentadabbur alam di UUM

Program dimulakan di pagi hari dengan pengisian yang bertajuk ‘Tarbiyah untuk mengubah jalan hidup’. Slot pengisian ini dapat mendedahkan para peserta mengenai kepentingan tarbiyah dan penerusan tarbiyah sehingga akhir hayat. Program diteruskan dengan sesi LDK dan sesi tadabur alam di sekkitar UUM. Salah seorang peserta berkata, dia berasa sangat seronok menghadiri program seperti ini dan harap dapat memanjangkan lagi masa program untuk program masa hadapan.




Program ini diakhiri dengan aktiviti penukaran hadiah di antara para peserta. Terima kasih diucapkan kepada para peserta yang sudi hadir ke program ini dan kepada mereka yang bersusah payah menjayakan program ini.

0 comments:

Post a Comment